Wpłaty i zwroty

Zasady dotyczące zadatków i wpłat

  1. Zadatek
    • Zbieramy wpłaty, które nazwaliśmy zadatkiem, jako nasze zabezpieczenie na wypadek rezygnacji uczestnika bez poważnej przyczyny i bez załatwienia zastępstwa. W przeszłości zdarzały się sytuacje, że wiele osób rezygnowało tuż po zakupie biletów, ubezpieczenia i rezerwacji pokoi, co powodowało konieczność pokrywania tych kosztów z własnej kieszeni. 
    • Zadatek nie jest zwracany w przypadku rezygnacji uczestnika, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 
    • Zadatek należy wpłacić na najbliższym spotkaniu po dokonaniu zgłoszenia. Nieopłacenie zadatku w terminie skutkuje przeniesieniem na koniec listy lub wpisaniem na listę rezerwową. W wyjątkowych sytuacjach może też skutkować skreśleniem z listy uczestników. 
  2. Warunki zwrotu zadatku
    • Przewidujemy zwrot zadatku tylko w następujących przypadkach: 
      • Osoba rezygnująca zorganizuje zastępstwo. 
      • Rezygnacja nastąpi najpóźniej do trzeciego (ostatniego) spotkania, które zazwyczaj odbywa się pod koniec listopada. 
      • Organizator lub rezydenci zrezygnują z uczestnika akcji.
  3. Zwrot reszty kwoty
    • Cała wpłacana kwota (zadatek i reszta kwoty) pokrywa 100% kosztów wyjazdu i organizacyjnych. Ze względu na to, po 15 grudnia w pewnych sytuacjach (po zakupie biletów, ubezpieczenia, rezerwacji pokoi, i poniesieniu innych kosztów organizacyjnych) możemy nie być w stanie zwrócić całej reszty kwoty.
    • Aby otrzymać jak największy lub całkowity zwrot reszty kwoty, należy jak najszybciej powiadomić nas o rezygnacji z wyjazdu. 
    • Im późniejsze powiadomienie, tym zwracana reszta kwoty może być mniejsza ze względu na już poniesione koszty. 
    • Zwroty realizujemy po 14 dniach od zakończenia akcji (czyli w styczniu, po powrocie wszystkich uczestników z Trikralovej sbirki z Pragi). Zwroty są dokonywane w takiej samej formie, jakie nastąpiły wpłaty.
    • Kiedy możemy zwrócić 100% reszty kwoty (bez zadatku): 
      • Osoba rezygnująca załatwi zastępstwo.
      • Rezygnacja nastąpi do 15 grudnia. 
      • Organizator lub rezydenci zrezygnują z uczestnika akcji.
  4. Brak zwrotu reszty kwoty
    • Nie zwracamy reszty kwoty tylko w następujących przypadkach:
      • Brak udziału uczestnika w akcji z jego winy (np. przez nie spełnienie warunków: brak dokumentu tożsamości, brak stroju jednego z Trzech Króli, spóźnienie się na spotkanie na dworcu w Karvinie w dniu wyjazdu, źle wypełnione dokumenty). 
      • Wydalenie uczestnika z miejsca akcji za nieprzestrzeganie regulaminu (uczestnik lub rodzice niepełnoletniego uczestnika mogą zostać obciążeni dodatkowymi kosztami zgodnie z regulaminem akcji).