Zasady dotyczące zadatków i wpłat
- Zadatek
- Zbieramy wpłaty, które nazwaliśmy zadatkiem, jako nasze zabezpieczenie na wypadek rezygnacji uczestnika bez poważnej przyczyny i bez załatwienia zastępstwa. W przeszłości zdarzały się sytuacje, że wiele osób rezygnowało tuż po zakupie biletów, ubezpieczenia i rezerwacji pokoi, co powodowało konieczność pokrywania tych kosztów z własnej kieszeni.
- Zadatek nie jest zwracany w przypadku rezygnacji uczestnika, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zadatek należy wpłacić na najbliższym spotkaniu po dokonaniu zgłoszenia. Nieopłacenie zadatku w terminie skutkuje przeniesieniem na koniec listy lub wpisaniem na listę rezerwową. W wyjątkowych sytuacjach może też skutkować skreśleniem z listy uczestników.
- Warunki zwrotu zadatku
- Przewidujemy zwrot zadatku tylko w następujących przypadkach:
- Osoba rezygnująca zorganizuje zastępstwo.
- Rezygnacja nastąpi najpóźniej do trzeciego (ostatniego) spotkania, które zazwyczaj odbywa się pod koniec listopada.
- Organizator lub rezydenci zrezygnują z uczestnika akcji.
- Zwrot reszty kwoty
- Cała wpłacana kwota (zadatek i reszta kwoty) pokrywa 100% kosztów wyjazdu i organizacyjnych. Ze względu na to, po 15 grudnia w pewnych sytuacjach (po zakupie biletów, ubezpieczenia, rezerwacji pokoi, i poniesieniu innych kosztów organizacyjnych) możemy nie być w stanie zwrócić całej reszty kwoty.
- Aby otrzymać jak największy lub całkowity zwrot reszty kwoty, należy jak najszybciej powiadomić nas o rezygnacji z wyjazdu.
- Im późniejsze powiadomienie, tym zwracana reszta kwoty może być mniejsza ze względu na już poniesione koszty.
- Zwroty realizujemy po 14 dniach od zakończenia akcji (czyli w styczniu, po powrocie wszystkich uczestników z Trikralovej sbirki z Pragi). Zwroty są dokonywane w takiej samej formie, jakie nastąpiły wpłaty.
- Kiedy możemy zwrócić 100% reszty kwoty (bez zadatku):
- Osoba rezygnująca załatwi zastępstwo.
- Rezygnacja nastąpi do 15 grudnia.
- Organizator lub rezydenci zrezygnują z uczestnika akcji.
- Brak zwrotu reszty kwoty
- Nie zwracamy reszty kwoty tylko w następujących przypadkach:
- Brak udziału uczestnika w akcji z jego winy (np. przez nie spełnienie warunków: brak dokumentu tożsamości, brak stroju jednego z Trzech Króli, spóźnienie się na spotkanie na dworcu w Karvinie w dniu wyjazdu, źle wypełnione dokumenty).
- Wydalenie uczestnika z miejsca akcji za nieprzestrzeganie regulaminu (uczestnik lub rodzice niepełnoletniego uczestnika mogą zostać obciążeni dodatkowymi kosztami zgodnie z regulaminem akcji).